BLACK METAL MMXXIV - Sammelthread

Die neue Hulder ist extrem geil, ich huld' ihr. Wird manchen vielleicht zu musikalisch sein, aber das Songwriting ist einfach unfassbar geil.
Jau, die hat mich gleich beim ersten Hören am Schopf gepackt, und lässt mich seitdem nicht mehr los. Die Dame macht nichts Neues, aber wie intensiv sie vor allem im Zusammenspiel mit dem neuen Trommler Altbewährtes zum Klingen bringt, nötigt mir Respekt ab. Zudem ist die Scheibe super abgemischt, ähnlich wie Kvist, im Sound noch druckvoller. Auch die Gestaltung ist so Mittneunziger wie nur was, und wer im Wald nach Pilzen und Heilpflanzen sucht, kann nicht verkehrt sein: http://musikreviews.de/interviews/10-02-2024/HULDER/

426723162_18256142941236521_2425458249331585357_n.jpg
 
Jo, nicht übel. Die gesangliche Darbietung erinnert mich ein bisschen an Onielar bei Bethlehem. Völlig gaga, aber ich mag's.
 
Mag ich, Black Metal für Mathematiker, Ex-Serpent Column:

HEOPHONOS (ex-Serpent Column) and Profound Lore Records present “Ashes in the Huron River” to be released on LP/CD/Digital Feb 09, 2024. The new LP is named in honor of the local woods and riverlands that continue to inspire the studio project. This record is an account of a life spent in the rotten heartlands of neoliberal capitalism and a tribute to the vibrant underground music cultures that thrived before the second half of the last decade.

Expanding on the directness of “Nightmare Visions”, “Ashes” is grander in scope, and is internally regarded as a more focused analogue to 2019’s “Mirror in Darkness”. Hafsteinn Viðar Ársælsson’s dark and intricate illustrations once again accompany the music with striking depictions of abandoned landscapes, arranged to evoke a sense of catastrophe and unwilling transformation.

Primary musical influences include Death Grips’ “Jenny Death” (which the record homages in its gradient-like structure, its centerpiece “Still You Haunt Me” even acting as a reimagined “On GP”), the downtuned hyperaggressions of Morbid Angel’s “Gateways to Annihilation”, and the cinematic, raw intimacies of Pelican’s “The Fire in Our Throats Will Beckon the Thaw.”
 
Zurück
Oben Unten